29.11.2018 09:00 — 30.11.2018 19:00
Escola das Artes

Ao clicar aqui, o conteúdo irá ser traduzido pelo Microsoft Translator.
By clicking here, the content will be translated by Microsoft Translator.

29.11.2018 09:00 30.11.2018 19:00 29 - 30 NOV > IV European Congress on Jewellery - Centres and Peripheries in European Jewellery from Antiquity to 21st Century Link: http://citar.artes.porto.ucp.pt/pt/central-eventos/29-30-nov-iv-european-congress-jewellery-centres-and-peripheries-european-jewellery

Como Chegar / How to Arrive
Universidade Católica Portuguesa - Porto

29 - 30 NOV
Auditório Carvalho Guerra Auditorium

Organizado e Coordenado por  | Organized and administered by:

CITAR - Centro de Investigação em Ciência e Tecnologia das Artes | Escola das Artes
Research Centre for Science and Techonology of the Arts | School of Arts)

Curso de Doutoramento em Estudos do Património (Escola das Artes-UCP)
Doctoral Course in Heritage Studies (School of Arts-UCP)

Após as estimulantes conferências em La Bañeza (Léon), Madride Barcelona, a quarta reunião do Congresso Europeu de Joalharia realizar-se-á em novembro, no Porto, no norte de Portugal. Os oradores deste ano são convidados a explorar ideias sobre centros e periferias e a abordar a relação entre joias produzidas em "centros" da moda e joias produzidas em outros lugares.
O congresso de dois dias será dividido em cinco sessões, organizadas cronologicamente desde a Antiguidade até o presente. As comunicações versarão sobre a história e a estética da joalharia em toda a Europa e também mostrarão como a ourivesaria europeia influenciou e foi influenciada por artistas de todo o mundo.
Para este quarto Congresso, que esperamos que venha a ser mais uma vez um fórum para novas ideias e debates sobre a história da joalharia europeia, encorajamos os palestrantes a abordar temas como a circulação de desenhos e motivos ornamentais entre países e períodos, o uso de novos materiais e diferentes técnicas, ou as maneiras pelas quais as joias viajavam através das fronteiras e continentes, transportadas pela realeza, diplomatas, mercadores ou eclesiásticos.

After successful and stimulating conferences in La Bañeza (Léon), Madrid and Barcelona, the fourth meeting of the European Congress on Jewellery will take place this November in Porto, northern Portugal. Speakers this year are invited to explore ideas about centres and peripheries, and to address the relationship between jewellery produced in fashionable ‘centres’ and jewellery produced elsewhere.
The two day Congress will be divided into five sessions, organized chronologically from Antiquity to the present. Papers will investigate the history and aesthetics of jewellery across Europe and will also show how European goldsmithing influenced, and was influenced by, artists from across the world.
For this fourth Congress, which we hope will once again prove a forum for new ideas and debates about the history of European jewellery, we encourage speakers to address topics such as the circulation of designs and ornamental motifs across countries and periods, the use of new materials and different techniques, or the ways in which jewels travelled across borders and continents, transported by figures such as royals, royals, diplomats, merchants or ecclesiastics.

Temas Themes
Forma e Ornamento em joalharia Form and ornament in jewellery
Joalharia e outras artes Jewellery and the other Arts
Ornamento e cultura popular Ornament and popular culture